Дадлага
№5
Дадлагын
зорилго: Word програмыг эхлүүлэх, програмын цонхтой ажиллах, лавлах мэдээлэл
авах, баримтыг шинээр нээх, template ашиглан шинэ баримт нээх, текст оруулах, устгах, өөрчлөх, баримтыг
хадгалах, хэвлэх (бие даалт),
баримтыг хаах, програмаас гарах, форматын тэмдэгтүүдтэй ажиллах, текст сонгох,
баримтын харагдах байдлыг тохируулах зэрэг.
Ажлын дараалал:
1. Word програмыг ачаал. (3 арга тус бүрийг туршиж үз.)
2. Програмын цонхны элементүүдтэй
ажиллах
-
Гарчгийн мөрийг ажиглах
болон түргэн хандалтын хэрэгслийн элементүүдийг солих ()
-
Командын тууз болон агуулагдах бүлгийг
ажиглах, дэлгэрүүлэх товчийг ашиглах, гарын товчлуураар удирдах, туузыг дэлгэцэнд гаргах/арилгах,
-
office товчний бүтцийг судлах,
агуулагдах командыг анхааралтай үзэх. Word options-ийн үүргийг мэдэх
-
Ruler (босоо, хэвтээ) дэлгэцэнд гаргах/арилгах
(office товч, View ruler товч), удирдах шугамын хэмжих
нэгжийг өөрчлөх ( Word
Option/Advanced/Display)
-
Байдлын мөрийн элементүүдийг ажигла.
-
Scroll Bar-ийг дэлгэцэнд гаргах/арилгах, гүйлгэх зурвас дээрх
элементүүдийг ажигла.
3. Шинээр баримт үүсгэн, Home туузны Font бүлгийн командын хэрэглүүрүүдийг ашиглан Arial, үсгийн хэмжээг 14 болгон
дараах текст шив. Гараас Alt+Shift
товчийг дарж англи, монгол гарын драйверийг сольж - болго.
Параграф
№
|
Бичих текст
|
I
II
III
IV
VI
VII
VIII
IX
|
MICROSOFT OFFICE
2007-ИЙН ТУХАЙ
Microsoft
компанийн боловсруулсан Microsoft Office 2007 програм нь хэрэглэгчдийн ажлын бүтээмжийг
дээшлүүлэх боломжийг хангасан хэрэглээний програмуудын багц юм.Microsoft
Office 2007 програмын бүрэлдэхүүнд
орсон хэрэглээний програмууд нь хоорондоо харилцан холбоотой ажиллаж нэгээс нөгөөд
өгөгдлийг дамжуулан тус тусын функцээр боловсруулах боломжийг олгодог.
Microsoft Office
2007 програм нь хэрэглэгчийн
хэрэгцээн дээр тулгуурлан боловсруулагдсан хэд хэдэн хувилбартай. Үүнд:
Standart edition
Professional
edition
Professional
Special Edition
Developer edition
Word, Excel,
Outlook, Powerpoint гэх үндсэн програмуудын багцыг Standart Edition гэнэ. Үндсэн
багцад Access програмыг нэмсэнийг Professional edition гэнэ. Харин Access,
Front Page, Publisher програмуудыг нэмснийг Professional Special Edition
гэнэ.
|
4. Баримтыг My document хавтсанд өөрийн ангийн нэр хэсгийн дугаарыг оруулсан шинэ хавтас үүсгэн уг хавтсандаа нууц үгтэйгээр хадгал. (Файлын өргөтгөл doc байхаар
тохируул.)
5. Идэвхтэй баримтыг хаа.
6. 5-р үйлдлээр хадгалсан
баримтыг нээ.
7. Баримтыг хэвлэхийн өмнөх
байдлаар харж, харилцах цонхон дахь хэрэглүүр тус бүрийг туршиж үз. (office товч, Print/print
preview, товч)
8.
Форматын тэмдэгтүүд /хэвлэгддэггүй тэмдэгтүүд/ дэлгэцэнд
гаргах/арилгах, форматын тэмдэгт тус бүрийг дэлгэцэнд гаргаж үз. (,Word options/Display хуудас/ Always show these formatting marks on the screen)
9.
Дэлгэцийн
5 горимийн үүргийг ойлгож тэдгээрийг хооронд шилжих, дэлгэцийн харагдах хувийг
тохируулах (, View/Zoom)
10.
Текст сонгох аргуудыг туршиж үз (1 үг, 1 мөр, хэд хэдэн мөр
текст, хэд хэдэн параграф, их хэмжээний текст, баримтыг бүхэлд нь, текстийг
хайрцаглан, текстийг түүвэрлэн сонгох (Гэрийн даалгавараа үз.)
11.
Өөрийн файлийг хаагаад уг файлаар шинэ
баримт үүсгэж нээгдэх баримтын нэрийг ажигла. (New/Template/New from Existing)
12.
Word програмаас гар (3 арга тус бүрийг туршиж үз).
No comments:
Post a Comment