Ø
Office
2007 програмын тухай
Ø
Програмыг
ачаалах
Ø
Office
2007 програмын цонхнуудын нийтлэг элементүүд
Ø
Лавлах
мэдээлэл авах
Microsoft компанийн
боловсруулсан Microsoft
2007 програм нь хэрэглэгчдийн
ажлын бүтээмжийг дээшлүүлэх боломжийг хангасан хэрэглээний програмуудын багц
юм. Microsoft Office 2007 програмын бүрэлдэхүүнд орсон хэрэглээний програмууд
нь хоорондоо харилцан холбоотой ажиллаж нэгээс нөгөөд өгөгдлийг дамжуулан тус
тусын функцээр боловсруулах боломжийг олгодог.
Microsoft Office 2007 програм нь
хэрэглэгчийн хэрэгцээн дээр тулгуурлан боловсруулагдсан хэд хэдэн хувилбартай. Үүнд:
v
Microsoft Office Ultimate 2007
v
Microsoft Office Enterprise 2007
v
Microsoft Office Professional Plus 2007
v
Microsoft Office Professional 2007
v
Microsoft Office Small Business 2007
v
Microsoft Office Standard 2007
v
Microsoft Office Home and Student 2007
v
Microsoft Office Basic 2007
Microsoft Office 2007-ийн
хувилбаруудад хамаарагдах програмууд нь ялгаатай байдаг. Microsoft Office Enterprise 2007 хувилбар нь
бүрэн агуулгатай байдаг.
Microsoft
Office 2007-ийн хувилбаруудад агуулагдах түгээмэл хэрэглээний програмуудын
жагсаалтыг Хүснэгт 5-д харууллаа.
Хүснэгт 5
Агуулагдах програмууд
|
Basic
|
Home & Student
|
Standard
|
Small Business
|
Professional
|
Ultimate
|
Professional Plus
|
Enterprise
|
Business Contact Manager
|
||||||||
Office Publisher 2007
|
||||||||
Office 2007 багцын програмуудын зориулалтыг Хүснэгт 6-д үзүүлэв.
Хүснэгт
6
Програмын
нэр
|
Програмын
үүрэг, зориулалт
|
Word 2007
|
Текстэн мэдээлэл боловсруулах
|
Excel 2007
|
Хүснэгтэн мэдээлэл боловсруулах
/өгөгдөл оруулах, тооцоолох, зохион байгуулах, шинжлэх, график байгуулах/
|
Power Point 2007
|
Мультмедиа үзүүлэн бэлтгэж үзүүлэх
|
Access 2007
|
Өгөгдлийн баазтай ажиллах /хүснэгт,
форм, шүүлт хийх, тайлан гаргах/
|
Outlook 2007
|
Мэдээллийг удирдах хэрэгсэл /мэйл
хүлээн авах, илгээх, хамтран ажиллагсдын хаягийн бүртгэл хийх, ажлын цагийн
хуваарь, хуанли хөтлөх /
|
Publisher 2007
|
Хэвлэлийн эх бэлтгэх /мэргэжлийн
түвшинд гарын авлага, рекламны хуудас, сонин, сэтгүүлийн эх бэлтгэх/
|
Business Contact Manager
|
Бизнесийн үйл
ажиллагаанд цаг хэмнэх, худалдааг сайжруулах, мэдээ мэдээллийг хэрэглэгчдэд
хурдан шуурхай хүргэхэд зориулалтаар харилцагчдын мэдээллийг нэг цэгт
төвлөрүүлэх
|
Хэрэглэгч
өөрийн байгууллагатай хамаатай мэдээллийг удирдах зориулалттай бэлэн загварын
электрон анкет үүсгэх
|
|
Хамтын ажиллагааны
програм хангамж гэж нэрлэдэг бөгөөд багаар хамтран ажиллаж байгаа материалыг
орон зай, цаг хугацаанаас хамааралгүйгээр үр ашигтай, чанарын дээд түвшинд
солилцох, дамжуулах
|
|
Электрон
тэмдэглэлийн дэвтэр гэж нэрлэдэг. Хувь хүний өөрийн ажлын болон хувийн бүхий
л мэдээллийг нэгтгэн хадгалах боломжтой бөгөөд шаардлагатай мэдээллийг хурдан
шуурхай олох
|
Microsoft
Office системийн програмыг ачаалах, програмаас гарах, интернет орчинд эсвэл
компьютерт суулгасан лавлахыг ажиллуулах зэрэг нь Office системийн хүрээнд ижил
байдаг.
Office
2007 системийн програмыг ачаалах хэд хэдэн аргууд байдаг.
- Start
цэсээс
- Start/All Programs/Microsoft Office 2007 дэд
цэсээс
- Windows-ийн
үндсэн дэлгэцээс (Desktop)
Start цэс ашиглан програм ачаалах
Windows-ийн
Start цэснээс Оффис системийн програмыг ачаалах хоёр боломж бий. Үүнд: Start цэсээс All Programs—ийн
Microsoft Office 2007 дэд цэсээс шаардлагатай хэрэглээний програмыг сонгоно. Start цэсээс хамгийн сүүлд ашиглагдсан
програмын жагсаалтад Microsoft Office 2007 –ийн хэрэглэгчийн шаардлагатай
програм байвал сонгож болно.
Үндсэн дэлгэц
ашиглан програм ачаалах
Windows—ийн үндсэн дэлгэц дээр байх програмыг илэрхийлсэн
дүрсэн дээр хос даралт хийн тухайн хэрэглээний програмыг ачаалж болно. Хэрвээ үндсэн
дэлгэц дээр таны нээх програмын дүрс (icon) байхгүй бол үүнийг дэлгэцэнд гаргах
боломжтой. Үүний тулд:
1.
Windows—ийн
үндсэн дэлгэцийн хоосон талбарт хулганы заагчийг байрлуулан баруун товчийг нэг дарна.
2.
Нээгдэх
туслах цэсийн New
дэд цэсээс Shortcut командыг
сонгоно.
3.
Нээгдэх
харилцах цонхны Browse командыг
сонгон Shortcut үүсгэх програмын замыг тодорхойлно (Зураг
47).
Зураг 47. Create Shortcut харилцах цонх
4.
Next командыг, дараа нь Finish
командыг сонгоно. Энэ үед үндсэн дэлгэцэнд сонгосон програмыг илэрхийлсэн дүрс үүссэн
байна (Зураг 48).
Зураг 48. Word програмыг илэрхийлсэн ShortCut
дүрс
Хэрэглэгч
оффис системийн програмыг ашиглаж дуусмагц системийн санах ойгоос програмыг
чөлөөлөх шаардлагатай байдаг. Програмыг хаахдаа дараах гурван аргыг хэрэглэнэ.
1.
Гараас Alt+F4
2.
Програмын цонхны зүүн дээд буланд байрлах Microsoft
Office (File цэс) Button оффис
(цаашид оффис товч гэе)-ний
“Exit програмын нэр” товчийг сонгоно.
3.
Гарчгийн мөрний баруун дээд буланд байрлах Close товчийг
сонгоно.
Microsoft
Office 2007 системийн програмтай ажиллах явцад өөрт шаардлагатай лавлах
мэдээллийг авах боломжтой. Лавлах мэдээллийн цонхыг Help товч
, гараас F1 товчийг сонгосноор дуудна (Зураг 49).
Энэ
цонхны хайлтын мөр
-ний текстэн талбарт мэдэхийг хүсч байгаа зүйлээ бичиж Search командыг сонгон
мэдээллээ хайна.
Зураг 49. Word
програмын Help цонх
Хэрэв
хэрэглэгч Microsoft компаний вэб сайтаас ажиллаж байгаа програмтайгаа холбоотой
зүйлийг хайх бол уг цонхны байдлын мөрөнд орших
товчийг сонгож нээгдэх
жагсаалтаас
-ийг сонгоно.
Хэрэглээний
програмуудыг нээхэд програмын цонхны зарим элементүүд нь ижил байдаг. Иймээс
нэг хэрэглээний програм дээр ажиллаж сурснаар бусад оффисын програмуудыг
хялбархан удирдах чадвартай болно.
Office 2007 хэрэглээний програмууд хоорондоо ялгаатай
боловч зарим үндсэн үйлдлүүдийг гүйцэтгэх аргачлал нь ижил байдаг. Энэ бүлэгт
Office 2007 системийн хэрэглээний програмын нийтлэг шинж чанаруудын талаар
тайлбарлах болно. Office 2007 системд програмын ба баримтын гэсэн хоёр төрлийн
цонх ашиглагддаг.
Програмын цонх: хэрэглээний програм хангамж нь бичиг баримт боловсруулах, өгөгдөл
удирдах гэх зэрэг тусгай зорилгыг хэрэгжүүлэх заавар тохируулгуудыг агуулсан
байдаг. Жишээ нь Office 2007 системийн
Word програмыг ачаалахад бичиг баримт боловсруулах зориулалт бүхий програмын цонх нээгддэг.
Баримтын цонх: Баримт бол уг програмаар текст, хүснэгт, өгөгдлийн сан зэрэг тухайн
програмын файл юм. Баримтын цонх бүр үргэлж
програмын цонхны ажлын талбарт байх бөгөөд нэг л баримтыг агуулдаг.
Microsoft
Office системийн хэд хэдэн хэрэглээний програмыг ачаалсан үед цөөнгүй ижил төстэй
элементүүд байгааг харж болно. Жишээ нь: Excel, Word, Power Point, Access зэрэг
програмуудыг ачаалсныг ажиглавал: Office
2007-ийн програмуудын командууд нь тодорхой зориулалтаар бүлэгт хуваагдан
туузан хэлбэрт шилжиж, файлыг удирдах хэсэг нь оффис товчинд агуулагдсан (Зураг 50). Гэвч OneNote, Publisher, Infopath програмууд
оффис системийн өмнөх хувилбаруудын цэс болон командын хэрэглүүрийн бүтэц
хэвээр хадгалагджээ. Outlook програмын хувьд хуучин бүтэц нь хэвээр боловч
е-захидлын цонхонд командуудыг тууз хэлбэртэй оруулжээ.
Зураг 50. Microsoft Office 2007 системийн
зарим програмын цонх
Зөвлөмж: Програмын цонхнуудын хооронд Alt+Tab товчны хослолыг дарж шилжиж болно.
Програмын
цонхны дээд хэсэгт байрлах гарчгийн мөрөнд (Зураг 51) ажиллаж буй түргэн
хандалтын хэрэгсэл (Quick Access Toolbar), баримтын нэр, програмын нэр харагдах
ба Minimize,
Maximize эсвэл Restore, Close гэсэн 3 командын товч байрлана.
1
|
2
|
3ы
|
|
1
|
1. Энэ бүлгийн
командуудаас сонгож түргэн хандалтын хэрэгсэлд шууд нэмж гаргана. Уг хэрэгсэл
дээр харагдаж байгаа командын өмнө a тэмдэг гардаг.
2. More Commands тухайн програмын командуудын жагсаалтаас сонгож түргэн
хандалтын хэрэгсэлд нэмж оруулна
Show Below the Ribbon түргэн хандалтын хэрэгслийг туузны доор байрлуулна.
3. Minimize the Ribbon туузны командуудыг дэлгэцэнд харагдахгүй болгоно.
Гарчгийн
мөрөн дээр хулганы заагчийг байрлуулан чирэх үйлдлээр цонхны байрлалыг өөрчилж
зөөж болно. Мөн гарчгийн мөрний дурын хэсэгт хос даралт хийж цонхыг өмнөх
байсан хэмжээнд, дахин хос даралт хийн дэлгэцийн хэмжээгээр томруулдаг.
Үндсэн
үүргээрээ ангилагдан нэрлэгдсэн байдаг. Жишээ нь Excel програмд Home, Insert, Page
Layouts, Formulas, Data, Review, View гэх мэт. Эдгээр тууз нь
тодорхой бүлгүүдэд хуваагдаж уг бүлэг нь
дүрст командуудыг агуулах бөгөөд зарим нь нэмэлтээр харилцах цонх (Dialog Box
Launcher
) дуудаж ажилладаг. Түүнчлэн тодорхой ажлын горимоос шалтгаалж нэмэлт тууз
дэлгэцэнд гарч болдог. Жишээ нь зургийн объект идэвхжүүлэхэд Format тууз үүснэ (Зураг 53).
Хэрэв
командын туузыг дэлгэцнээс хураах шаардлагатай бол дараах аргуудаар гүйцэтгэж
болно. Үүнд:
- командын туузны нэр дээр хулганы заагчийг байрлуулан хос даралт хийх,
- командын тууз болон туузны мөр дээр хулганы заагчийг байрлуулан
туслах цэсийг нээн
- түргэн хандалтын хэрэгслийн тохируулгын товчийг
- гараас Ctrl+F1 товчний хослолыг сонгоно.
Оффис системийн өмнөх хувилбаруудад гараас командыг удирдахад
команд агуулсан үгний аль нэг доогуураа зураастай үсгийг “Alt” товчтой хослон
дарахад команд хэрэгждэг байсан бол Office 2007 системийн олонх програмуудад
илүү хялбар удирдах боломжийг олгодог.
Гараас “Alt” эсвэл F10 товчлуур дарж командыг гараас удирдах боломжийг
олгоно (Зураг 54).
Түүнчлэн тодорхой командын туузыг нээхдээ “Alt+(туузны нэр
дээр харагдах үсэг)” гэх товчлолын хослолоор гүйцэтгэдэг. Жишээ нь: Home командын туузыг дэлгэцэнд
харуулахдаа Alt+H, Insert командын
туузыг дэлгэцэнд харуулахдаа Alt+N товчлолын хослолоор гүйцэтгэнэ (Зураг 55).
Зураг 55. Туузыг гараас удирдах товчнууд
Office
2007 системийн үндсэн програмуудын зүүн дээд буланд оршино. Оффис товчийг
сонгоход өмнөх хувилбаруудад байсан File цэсний командуудыг агуулсан байдаг (Зураг 56).
Microsoft
компани нь чухал хэрэглэгддэг функцүүдийг File цэсэд нэмж оруулан Office 2007
системдээ товч байдлаар шинэчлэн оруулсан. Save As, Print, Prepare, Send,
Publish командууд нь дэд командуудтай ба
тэмдэгтээр ялгаран харагдана.
Өмнөх хувилбаруудад оффис системийн
тохируулгууд өөр өөр цэсэд агуулагддаг байсан бол Office 2007 системд нэг цэгт
төвлөрчээ. Oффис товчний нээгдэх жагсаалтаас “Програмын
нэр Options”
товчийг сонгоход Зураг 57-д үзүүлэх харилцах
цонх нээгдэнэ.
Уг
харилцах нь Popular, Display, Proofing,
Save, Advanced гэсэн үндсэн бүлгүүдээс бүрдэх ба цонхны зарим сонголтуудын
төгсгөлд
дүрс байх бөгөөд үүн дээр хулганы
заагчийг байрлуулахад тус сонголтын үүрэг гардаг (Зураг 58).
Оффис
багцийн програм бүр нь уг програмыг тодорхойлсон зохион байгуулалттай, хөрвөх
мэдээллийг агуулсан файлын форматтай байдаг. Энэхүү форматуудыг хоёр аргаар
таньж болдог.
§ Хавтаснуудыг
удирдах цонхонд (Explorer, Open харилцах цонх...) файлын нэрийн өмнө уг файлыг үүсгэсэн
програмын дүрс (icon) харагдаж байдаг (Зураг 59)
§ Файлын өргөтгөлөөр
нь таньж болно. Тухайлбал Word 2007 програмын файлын өргөтгөл нь .docx байна.
Оффисын
програмуудыг ачаалахад шинэ баримт автоматаар нээгддэг. Үүнээс гадна оффисын
програм нь хоосон хуудас нээх болон бэлэн загвар бүхий шинэ хуудас нээх
боломжтой байдаг. Хэрэв хэрэглэгч
оффисийн програмтай ажиллах явцдаа өөр нэгэн шинэ хуудсыг нээх бол дараах хоёр
аргыг ашигладаг.
§ Гараас Ctrl+N (хоосон
хуудас шууд нээгдэнэ)
§ Оффис товчны New
командаар нээгдэх New Document харилцах цонхны Blank and recent-ийн Blank
Document (бусад програм дээр Blank Workbook, Blank Presentation гэх мэт) дээр
хос даралт хийнэ (Зураг 60).
Бэлэн загварт файл
шинээр үүсгэх
Бэлэн
загварт (template) файл нь хэрэглэгч өөртөө зориулан ашиглаж болох тодорхой агуулга бүхий
форматтай байдаг. Жишээлбэл: Excel програмын бэлэн загварын санд зээлийн төлбөрийг
тооцоолох бүхий л томъёонуудыг агуулсан Loan Amortization (Зураг 61) загвар байдаг
бөгөөд загварыг дурын хэрэглэгч ашиглаж болно.
Зарим
бэлэн загварууд нь оффис системийн суурилуулахад уг компьютерт хадгалагддаг. Түүнчлэн
Microsoft компаний вэб хуудаснаас бэлэн загвар татах боломжтой.
Суурилуулсан
болон интернетээс татах бэлэн загварыг хэрэглэгч ашиглахдаа дараах дарааллаар гүйцэтгэнэ.
1. Oффис
товчны New командыг сонгоно
2а. Нээгдэх харилцах цонхны Template бүлгийн Installed
Template-ийг сонгоно.
2б. Нээгдэх харилцах цонхны Microsoft Office Online бүлгээс
бэлэн загварын ангилалыг сонгоно (Зураг 62).
3.
Дэлгэцэнд гарсан бэлэн загвараас сонголт хийнэ.
4. OK сонгоно.
Түүнчлэн
хэрэглэгчийн хадгалсан файлын агуулгаар шинэ файл үүсгэж болдог. Үүний тулд
дараах дарааллаар гүйцэтгэнэ.
1. Oффис
товчны New командыг сонгоно
2.
Нээгдэх харилцах цонхны Template бүлгийн New from existing… -ийг сонгоно.
3. New
from existing Document харилцах цонхноос шаардлагатай файлаа сонгоно.
4. OK
сонгоно.
Оффис
системийн програмыг ачаалахад шинэ файл нээгддэг ба тухайн програмаас хамаарч
стандарт (түр ашиглах) нэр олгогддог. Тухайлбал Excel програмд Book1, Book2;
Word програмд Doc1, Doc2 гэх мэт. Энэхүү стандарт нэрийг хэрэглэгч өөрийн хүсснээр
өөрчлөн компьютерийн хадгалах төхөөрөмжид хадгалахын тулд Save командыг
ашигладаг. Windows XP үйлдлийн системд суусан оффисийн програмд файл анхлан
хадгалахдаа дараах дарааллыг гүйцэтгэнэ.
1.
Оффис товчлуурын Save
команд, (түргэн хандалтын хэрэгсэлд (Quick Access Toolbar-д)
товч байгаа бол сонгож
болно) эсвэл гараас Ctrl+S хослолыг
дарна. Зураг 63-т үзүүлэх Save As харилцах
цонх нээгдэнэ.
2.
Save in талбарт файлаа
хадгалах хавтсыг сонгоно.
3.
File name талбарт
хадгалах нэрээ бичнэ.
4.
Save as type файлын төрлийг
сонгоно.
5.
Save командыг сонгоно.
Түүнчлэн Save
as харилцах цонхны Tools жагсаалтын талбарт файл
удирдахад зориулсан нэмэлт тохиргоонууд байдаг. Үүнд:
- General Options… командаар нээгдэх
харилцах цонхонд баримтыг хамгаалахтай холбоотой тохиргоонуудыг хийдэг.
Тухайлбал: Баримтыг нууц түлхүүр үгтэй хадгалах гэх мэт.
- Web Options… командаар нээгдэх
харилцах цонхонд вэб хуудсанд хадгалахтай холбоотой тохиргоонуудыг хийдэг.
- Compress Pictures… файлд
оруулж байгаа зургийн харьцааг алдагдуулахгүйгээр хэмжээг багасгана.
Баримтын
агуулгын өөрчлөлтийг нэмж хадгалахдаа оффис товчны Save команд,
хэрэглүүр, гараас Ctrl+S
товчны хослолыг ашиглах бөгөөд энэ үед ямар нэг харилцах цонх нээгддэггүй.
Харин файлын нэр, зам, төрлийг нь өөрчлөх бол Save as командыг сонгож
нээгдэх харилцах цонх нь файл шинээр хадгалахад дуудагдах Save As цонхтой ижил байдаг тул түүнд хийх үйлдлүүд дээрхээс
суралцаж болно.
Office
2007 програмын файл нь өмнөх хувилбаруудад нээгддэггүй учраас тохиргоо хийх, зөөврийн
файлд хөрвүүлэх (.pdf), бэлэн загвар үүсгэх гэх мэт үйлдлийг хялбар хийх
боломжтой. Үүний тулд оффис товчны Save
As командыг идэвхжүүлэх үед нээгдэх жагсаалтаас дараах сонголтуудаас хийнэ
(Хүснэгт 7).
Програмын нэр Стандарт нэр – идэвхтэй
файлыг Office 2007 форматаар хадгалах (жич: програмын нэр гэдэг нь Word, Excel,
Power Point зэрэг Office системийн програмын нэр, стандарт нэр гэдэг нь
Document, WorkBook, Presentation зэрэг файлын нэрс)
Програмын нэр 97-2003 Стандарт нэр - идэвхтэй
файлын хуулбарыг Office 97-2003 форматаар хадгалах
Adobe PDF - идэвхтэй
файлыг pdf форматаар хадгалах
Find add-ins for other file formats – файл хөрвүүлэгч нэмэлт
програмыг хайх
Other Format – Save As харилцах
цонхыг нээж сонгох боломжтой форматуудыг харуулах
Хүснэгт
7
Word
|
PowerPoint
|
Excel
|
Хадгалсан
файлын агуулгыг засварлах, өөрчлөх, хэвлэх гэх мэт шаардлагатай бол хадгалсан
файлаа нээн ажиллана. Нээхдээ дараах үйлдлийг гүйцэтгэнэ.
1.
Оффис товчлуурын Open
команд, (түргэн хандалтын хэрэгсэлд (Quick Access Toolbar)
товч байгаа бол сонгож
болно) эсвэл гараас Ctrl+O хослолыг
дарна (Зураг 65).
2.
Look in талбарт файлаа
нээх хавтсыг сонгоно.
3.
File name талбарт нээх
файлын нэрийг бичнэ.
4.
Files of type файлын төрлийг
сонгоно.
5.
Open командыг сонгоно.
Open харилцах цонхны нэмэлт тохиргоонууд
Open харилцах
цонхны Tools жагсаалтын талбарт файл удирдахад зориулсан нэмэлт
тохиргоонууд байдаг (Зураг 66). Үүнд:
- Delete — Сонгосон файлыг устгана.
- Rename — Сонгосон файлын нэрийг өөрчилнө.
- Print — Сонгосон файлыг хэвлэнэ.
- Properties — Файлын талаар дэлгэрэнгүй мэдээлэл
авна.
Мөн түүнчлэн Open
харилцах цонхны Open командын товчны баруун доод буланд байх суман дээр дарахад
файлыг хэрхэн нээх тохиргоонууд гарч ирдэг (Зураг
67). Үүнд:
- Open Read-Only — баримтыг зөвхөн
уншигдахаар нээнэ. Өөрөөр хэлбэл ямар нэгэн өөрчлөлтийг нэмж хадгалахгүй
гэсэн үг.
- Open
as copy — баримтыг
хувилж нээнэ.
- Open in Browser – файлыг зуучийн
програм дээр нээнэ.
- Open
with Transform – хөрвүүлэгч
програмаар нээнэ.
- Open
and Repair —
баримтыг зөвхөн уншигдахаар эсвэл засвар хийх боломжтойгоор нээнэ.
Мөн оффис товчны
нээгдэх цэсний баруун талд Recent
documents жагсаалтанд (Зураг
68) хамгийн сүүлд ачаалагдсан файлууд бөгөөд
шаардлагатай файлыг дуудаж ажиллаж болно.
Идэвхтэй байгаа файлыг хаахдаа оффис товчны Close команд эсвэл гараас Ctrl+W товчны хослол дарна.
Хэд хэдэн цонхтой ажиллах
Оффис
системийн нэг програм дээр нээгдсэн хэд хэдэн файлд агуулагдах мэдээллийг
шалгах, харьцуулах, хуулах, зөөх, дүгнэхийн тулд нэгэн зэрэг дэлгэцэнд харуулах
боломжтой. Үүний тулд View туузны (ribbon) Window бүлгийн командуудыг ашиглана.
|
|
|
Автомат засагч
Текстэн
мэдээллийг тодорхой тохиргооны дагуу автоматаар засах, бичилтийг хэвжүүлэх
болон мэдээллийг автоматаар мэдэрч холбоот мэдээллийг жагсаалтаар үзүүлэх “ухаант зүүлт”-ийг оффис 2007 системд бүрэн
ашиглах боломжтой.
Баримтыг
боловсруулах явцад текстийг шивж оруулах үед гарсан хэд хэдэн төрлийн алдааг
автоматаар засах (жишээ нь өгүүлбэрийн эхний үсгийг автоматаар томруулах),
тодорхой тэмдэгтүүдийг автоматаар таньж заасан үгээр солих зэрэг үйл ажиллагааг
авто засагчийн (Autocorrect) тусламжтайгаар гүйцэтгэдэг. Хийж буй үйлдлээс
шалтгаалан командыг мэдэрч агуулгад хамааралтай товчлуур дэлгэцэнд үүсэхийг “ухаант зүүлт” (Smart Tag) гэнэ (Зураг 72). Оффисын
програмд дугаарлалт хийх, завсрын санах ойгоос мэдээллийг файлд оруулах гэх
мэтчилэн командыг ашиглах үед Smart Tag-ийг хэрэглэж болно.
Түүнчлэн хүний нэр, утасны дугаар, газар зүйн
нэрийг мэдэрч түүнтэй холбоотой мэдээллийн жагсаалтыг “ухаант зүүлт”-ээр хийдэг.
Параграфын
загвар, тэмдэгтийн бичилтийг автоматаар хэвжүүлэхдээ AutоFormat-ийг ашигладаг.
Жишээ нь автоматаар дугаарлах, аравтын бутархайг бичиж оруулахад Ѕ загварт
оруулна.
Энэхүү
авто засагчийн тохиргоог дараах байдлаар хийнэ.
1.
Оффис товчийг сонгоно
2.
Нээгдэх цэсээс “програмын нэр” Options товчийг сонгоно
3.
“програмын нэр” Options цонхны Proofing жагсаалтын
сонгоно
4.
Нээгдэх харилцах цонхны хуудсуудад тохиргоог хийнэ
5.
Ок сонгоно.
Жич:
Smart Tags нь командуудын багц бөгөөд энэ нь оффисийн хэрэглээний програмуудад байдаг. Smart tag нь
Word програмд санах ойд байгаа текстийг баримтанд оруулж ирэх /paste/,
текстийг автоматаар засах үед дэлгэцэн дээр гарч ирдэг (Зураг 73). Тухайн хийж
байгаа үйлдлүүдээсээ хамаараад Smart tag-ийн дүрс нь өөр өөр байдаг.
No comments:
Post a Comment